Posted by : Yu. Syamz Friday, January 12, 2024

Pada 13 Januari 2024, satu lagi episod kecemerlangan telah direkodkan di dalam dunia pengakap kanak-kanak Daerah Gombak. Majlis penganugerahan prestij Anugerah Rambu Pengakap Kanak-Kanak telah diadakan dengan penuh kehangatan di Templer Park Internasional School Rawang.



Antara sekolah yang mengukir nama dalam sejarah pengakap kanak-kanak adalah Sekolah Kebangsaan Taman Selasih. Seramai 8 orang calon daripada sekolah tersebut telah menampilkan kebolehan dan semangat kepemimpinan yang luar biasa. Prestasi mereka bukan sekadar mencerminkan kecekalan fizikal, tetapi juga nilai-nilai murni pengakap yang dijunjung tinggi.



Satu lagi aspek yang menjadi kebanggaan adalah peranan Templer Park Internasional School Rawang sebagai tuan rumah majlis penganugerahan. Lokasi yang indah ini telah menyediakan latar belakang yang sesuai untuk meraikan kejayaan anak-anak muda yang bersemangat dalam dunia pengakap.


Tahniah kepada kesemua 8 calon dari Sekolah Kebangsaan Taman Selasih yang telah menunjukkan dedikasi dan usaha yang luar biasa. Kejayaan mereka tidak hanya menjadi pencapaian peribadi, tetapi juga memperkukuhkan kedudukan Sekolah Kebangsaan Taman Selasih sebagai pusat pembangunan potensi pelajar.




Sambutan penuh sorak dan tepukan gemuruh sememangnya menjadi wajar untuk semua calon. Semangat persaudaraan dan semangat kepengakapan yang dibawa oleh mereka adalah sesuatu yang tidak dapat dipandang rendah.


Saya, sebagai pemerhati dari jauh, ingin menyampaikan ucapan tahniah dan syabas kepada semua calon terutamanya kepada Akela, barisan penolong pemimpin dan semua yang terlibat. Semoga kejayaan ini menjadi mercu tanda ke arah pemimpin muda yang berkualiti dan berdaya saing. Teruskan berusaha, teruskan mengukir sejarah, dan teruskan menjadi inspirasi untuk generasi akan datang.


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

ASAS IKATAN

Welcome to My Blog

C-FU SYAMZ CHANNEL

SUBS | LIKE | SHARE

SUBS | LIKE | SHARE

Popular Post

- Copyright © Diari Akela -Robotic Notes- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -